Heeft u geen
inzicht van wat er maandelijks aan geld inkomt en uitgaat?
Komt u iedere
maand geld te kort?
Wij willen u graag helpen.
Met Budgetbeheer
nemen wij uw financiële administratie over. We controleren dat uw
inkomen binnenkomt en zorgen ervoor dat uw rekeningen op tijd worden
betaald. Heeft u recht op toeslagen of andere aanvullingen? Wij
vragen die voor u aan.
Eventuele
schuldeisers nemen voortaan contact op met ons.
Dat geeft u rust. U
heeft alle tijd voor het regelen van alle andere zaken die voor u
belangrijk zijn.
U gaat vrijwillig
met ons een contract aan. Als u het zelf weer kunt, mag u de
administratie met onze hulp weer overnemen.
Voor
wie?
Voor iedereen die
moeite heeft de huishoudelijke administratie op orde te krijgen.
We willen u graag
helpen.
Hoe
werkt het in de praktijk?
Aanmelden: Meer informatie of direct aanmelden? U of uw
begeleider meldt u aan via onze website of tijdens onze telefonisch
spreekuur. Uiteraard beantwoorden wij graag uw vragen.
Telefonisch
contact:
Wij nemen contact
met u op om uw aanvraag door te nemen en het beantwoorden van uw
vragen. We maken een afspraak voor een intake gesprek
Intake
gesprek:
Wij komen bij u
thuis om kennis met u te maken. U krijgt van ons uitgebreid
informatie over budgetbeheer. Indien u akkoord gaat, kunnen we direct
aan de slag.
Overnemen administratie
We nemen met u de huidige administratie door en melden bij al uw
relaties dat in de toekomst alle communicatie via ons verloopt. We
maken een overzicht van uw inkomsten
en
uitgaven en geven u advies.
Openen
nieuwe bankrekening:
Wij openen voor u
een bankrekening waarvan wij al uw uitgaven gaan betalen. Dit noemen
wij de beheerrekening.
Leefgeld
U ontvangt op uw
eigen rekening wekelijks of maandelijks leefgeld. Dit geld is bedoeld
voor boodschappen en persoonlijke uitgaven.
Inzage
in uw eigen financiën
U kunt online
meekijken hoe wij uw administratie uitvoeren en maandelijks sturen
wij een rapport, waarin u de inkomsten en uitgaven kunt controleren.
Soms kost het geld om contant geld op te nemen of te storten. Neem je bijvoorbeeld meer dan € 17.500 per jaar op? Dan betaal je extra kosten.
Vanaf 1 januari 2022 is de grens voor gratis geld opnemen verhoogd van € 12.000 naar € 17.500 per jaar. Dit betekent dat je meer geld kunt opnemen zonder kosten. De grens van € 17.500 geldt per rekeninghouder, niet per betaalpas of betaalrekening. Heb je meerdere rekeningen? Dan worden de opnames van al je rekeningen bij elkaar opgeteld. Voor gezamenlijke rekeningen worden de opnames gelijk verdeeld. De grens van € 17.500 geldt voor alle geldopnames van munten en biljetten, ook in vreemde valuta, in binnen- en buitenland. Bij opnames in vreemde valuta wordt de waarde in euro's opgeteld.
Als je meer dan € 17.500 per jaar contant opneemt, betaal je € 5 per transactie plus 0,5% over het opgenomen bedrag
Bron: ABN AMRO website tarieven.